sestdiena, 2012. gada 16. jūnijs

Proletariāta dzēriens

Reiz gadījās būt vienā kompānijā ar kādu snobisku čali... šamais ieradās ar 0,7 l tilpuma pudeli sarkanvīna, un vakara gaitā slacīdams lūpas, nepārtraukti vīpsnāja par mums dažiem, kas "... savu pūsli pielejot ar šaubīgas izcelsmes raudzējumu." Uz maniem kuslajiem iebildumiem, ka tas viņa vīns jau nu ar nav nekāds augstākās raudzes destilāts, saņēmu atbildi, ka tas redz esot 2005. gada nez tur kādas provinces, nez tur kādas vīnogu šķirnes dzēriens! Ko nu es... melns un maziņš... "noriju krupi"  un pievērsos pārdomām! Intereses pēc iegaumējis etiķetes izskatu, iegāju visparastākajā piemājas "piparbodē" un par lielu izbrīnu man, nokonstatēju, ka šis Dievu dzēriens maksā nedaudz pāri pa 4 lati! Jo-ma-jo... šito "piķi" par tādu dzērienu!
Smagu pārdomu pārņemts, nopirku savu ikdienišķo , 4x lētāko "Tērvetes Senču" un devos mājup.
Nu no kurienes sarodas tie lepnie čaļi ar saviem 4 latīgajiem vīniem, un dzen mūs strādniekpuikas izmisumā!
No mūsu mīļās tēvzemes!?  Ne tak!  Kopš kuriem laikiem latvju bāliņš baudai dara vīnu!? Ak kopš 199... gada! Mana mamma stāsta ka vecpaps, šaurākā lokā saukts par "Papuci' uz godiem esot darījis alu... alu... uzveru vēlreiz, a-l-u ! Un nekādu vīnu no pāris dobēs augošajām jāņogām, upenēm, avenēm. "Papucim" bija 95 ha ar miežiem nosētas zemes, ko viņš apstrādāja pirms "Baigas vasaras" , starp citu viņa vārdadienas, un no tiem darīja arī alu. Arī kad kolhoza pr-sēdētājs atstājis bija mazumu, maizes tiesu, mamma mana stāsta ka : " ... dibenistabā pirms godiem stāvēja muca, no kuras mēs ar Māri un Guntu gājām nostrēbties!" Arī mana krustmāte atceras TOS laikus kad viņas paps darījis saldu un stipru alu! Runājot moderni ... KAMŌN... kāds ellē ratā vīns pa 4 lati!?
Jā, es saprotu tos gruzīnus vai armēņus kas alu pagaršodami vīpsnā, un pras' pēc Kindzmarauli. Bet es nekādi nesaprotu tos, kas saka, ka vīns tā ir štelle, bet alus... proletariāta dzēriens. Da tādiem (...) palasīt piem. http://labsalus.lv/ , un aiziet uz http://labsalus.lv/s-brevinga-alus-salons-berga-bazara/ vai uz nu pat atvērto AleHouse, Lāčplēša 12.
I varbūt savu latvisko identitāti atgūtu! Nē, nepārprotiet... nav jau tā ka es pats vīnus nedzeru un noliedzu visu kas nav alus un latvisks. Es vienkārši neizprotu tos kas sevi pozicionē kā īstus vīnu pazinējus, bet tanī pašā laikā neko citu kā 4latīgu vīnu nav baudījis, un nemaz nestādās priekšā cik alus pasaule ir bagāta!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru