sestdiena, 2013. gada 25. maijs

Latviabeerfest 2013

Neko daudz jau šis pasākums izreklamēts nebija, bet tā vai tā, tiem kam interesē, tie jau zin. 3 dienas Rīgas pašā sirdī, Vērmanes dārzā norisinājās lielākais alus festivāls Latvijā, "Latviabeerfest 2013" ko rīko "Alus brālība". Es arī atradu brīvāku brīdi, lai apmeklētu pasākumu kas vistiešākā mērā saistīts ar mana hobija - alus brūvēšana, rezultātu - alu! Pasākums, kā jau augstāk minēts, norisinājās Rīgas centrā, Vērmanes dārza teritorijā. Pasākumā bija pārstāvētas teju visas Latvijas alus darītavas, kā arī viesi no ārzemēm... Lietuvas, Vācijas, Beļģijas u.c. Mani, šis pasākums piesaistīja ar galveno lietu, alu, jo domāju ka būs iespēja nogaršot daudz un dažādus, līdz šim nebaudītus aliņus. Nu vispār jau tuvu tam arī bija. Bet par visu pēc kārtas... Uz pasākumu ierados sestdien. Laikapstākļi nebija no tiem labākajiem, ik pa brīžam līņāja smalks lietiņš, kura intensitāte mainījās, temperatūra bija zem 20 grādiem, bet tik vai tā... atbraucis biju. Ieeja uz šo pasākumu bija simboliska, no mūsu ģimenes paņēma tikai 1 Ls. Manuprāt laba doma... tas noteikti atturēja visādus deklasētos elementus no iekļūšanas festivāla teritorijā, lai pēc tam varētu vazāties un izdzert atstātās glāzes.
Pie ieejas tirgoja arī mazus (0,2 l) alus kausiņus, tā sauktos proves kausus ar festivāla simboliku, kuros varēja  iegādāties katru no pasākumā pārstāvētajiem aliem cenu diapazonā no 0,4 - 0,9 Ls. Pats kausiņš gan maksāja 2,5 Ls, kas manuprāt ir stipri padārgi, bet lai jau paliek... i labums, i suvenīrs. Vērmanes dārza teritorijā bija izvietotas "teltis" kurās tirgoja gan alu, gan ēdienu. Cenas. Cenas nebija augstākās kā ierasts Rīgas centrā, es pat teiktu ka cenas bija demokrātiskas. Sāku es ar Guiness'u. FAIL! Šo interasanto, garšīgo "stout" tipa alu man pasniedza atdzesētu līdz apm. +5 C, kas manuprāt, šim alum ir nepiemērota temperatūra. Es šos melnos, biezos un garšīgos "stoutus" dzeru istabas temperatūrā. Tad viņu garšu var izbaudīt pilnībā. Pamēģiniet, jums patiks! Tālāk es sāku meklēt kaut ko interesantu, agrāk nebaudītu. 90% no festivālā pārstāvētajiem aliņiem es esmu dzēris arī agrāk, bet gribējās kaut ko "īpašu" ! Un atradu ar! Šis "īpašais" alus saucās "Iļģuciema Kaņepju ingveralus". 7% alkohola. Nu bļāāāā... tāds sūds! Pirmajā malkā riktīga ingvera tēja. Pēcgaršā sveķi! Smaržā kaņepes, kas varbūt arī nemaz nav slikti. Nu nē, tas nav alus. Īsāk sakot, brrr...iesmīgs! Turklāt tas alus maksāja 2x dārgāk kā citi testētie eksemplāri! Nodzēruši pa malkam no kausa, izlējām zemē, un devos paust savu sašutumu pārdevējam. Un te es konstatēju ka ir cilvēki kas nemāk,  vai negrib uztvert arī konstruktīvu kritiku. Pēc tam kad es tikai pateicu, ka šis alus negaršo uz 0,8 Ls par 200 ml., izskatījās ka tas čalis apvainojās! I fig sņim! Dodamies tālāk! Tālāk devāmies paēst. Un te mūs "aplauza" otreiz! Atradām, mūsuprāt, lētāko sašliku - 2,4 Ls, Tērvetes alus teltī. Bet izrādās ka tas ir tikai "pliks" sašliks, bez piedevām. Kā beigās izrādījās, pretējā pusē sašliks ar piedevām maksāja 3,00 Ls. Kamēr ēdām paskatījāmies stiprinieku konkursu un paklausījāmies Čīču un Ričus. Nu ko, iekodām, un aiziet tālāk, baudīt alu. Pagaršoju jauno alu - Vērdiņa. Šo alu gan ražo Lietuvā, bet tirgo ar šiltēm LV valodā. Laikam jau nekas jauns tas LV alus tirgū nav. Alus kā visi LV ali, ne ar ko neizceļas, ne ar labu, ne sliktu. Es teikšu tā, bija o.k., bet ne tik o.k. lai pirktu otreiz ! Pagaršoju arī "Biķeru" alu! Par šo alu varētu rakstīt atsevišķu stāstu, jo šis alus ražotājs ne tikai nereklamē, ka alus tiek ražots Lietuvā, bet tirgots kā Latvijas produkts, bet pat aiz "samudrītiem" tekstiem mēģina to slēpt! Fui! Neteikšu ka bija nedzerams, varbūt pat diezgan dzerams, bet TOP 3 nav! Pirms promdošanās nejauši uzskrējām "Alus brālības" teltij. Šinī teltē "uz aklo" deva degustēt 10 šķirnes Latvijas alus. Pēc tam vajadzēja aizpildīt nelielu anketu un atzīmēt divus simpātiskākos alus! No šiem 10 aliem 2-3 bija pilnīgākie sūdi, 2-3 bija "sou-sou", pārējie bija "pērkamie". Interesanti, ka es kā vienu no "simpātiju" aliem izvēlējos Aldara jaunāko produktu, Mežpils alu!  Nu un uz atvadām piegājām pie Beļģu telts! Lefe un Belle-Vue Kriek mums kā ierasts nelika vilties. Izcils alus! Kopumā varu teikt ka pasākums labs, noteikti nākšu arī nākamgad, tikai gribētos Šikora k-gam lūgt lielāku daudzveidību, vairāk "ārzemniekus", jo kas gan nezin kā garšo Brengulis vai Užava!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru